2020年5月16日土曜日

2020 TRANSITIONBIKES SENTINEL CARBON

ロングストローク29erの先頭に立っているバイクと評されたセンチネル
そろそろ入荷してきそうですね〜
ってことでスペックを
Sentinel Carbon Frame ¥400,000-(税別)

そしてコンプリートキットも同時に3種類発売されました。


Sentinel Carbon XO1 Kit
¥838,000-(税別)
Sentinel Carbon GX Kit
¥688,000-(税別)
Sentinel Carbon NX Kit
¥563,000-(税別)

"Personally, I've always been a bit averse to longer travel, 29" wheeled bikes with much more than 130mm to 140mm of travel as they've always just felt like "a lot of bike" to me, at least for the riding at home in Santa Cruz, but the Transition Sentinel has me rethinking that. I've never ridden a Horst link bike that climbs so efficiently, never been able to manual a bike with 440mm chainstays so easily, and I've never felt so centered and "in it" on a bike

On my first romp aboard the Sentinel, I was overshooting jumps and drops by bike a bike length or two where I used to kiss the knuckle on my other bikes. It has so much pop and perfectly walks that fine line of freakishly nimble in the tame, yet sure footed in the gnar. The frame is substantially lighter in weight than I had expect from Transition, and the new industrial design is easy on the eyes while still nodding to functionality and smart features. As far as versatility is concerned, it's a nice option to be able to run a shorter 57.5mm stroke shock and 150mm fork if you wanted to err toward more of an all day ride - you could also go the other way and put a coil shock and a 170mm fork on if you really wanted to get gnarly. The increased rate of progression is absolutely dead on and they nailed the kinematics and tune." - MTB-MAG.com
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"I kept going back to this feeling that it just excelled everywhere. I really liked pedaling on this bike. Like, a lot. Whether it be technical single-track or endlessly winding fire road"

"The more progressive leverage curve gives the back end a responsive lively personality under foot with a magical bottomless feel towards the end of its travel." - Bike Magazine
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"Wow, the Sentinel packs it all into one rig. I've cleaned more techy climbing sections, felt more confident on blind trails, and overall had more fun riding the Sentinel than many previous bikes. If you're looking for a beast of a bike for a mix of trails and terrain that can still hold it's own when it's time to pedal bike to the top, the Sentinel is for sure the bike for you." - MTBR.com
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"The new version is no slouch when it comes to straight-line plowing, but now I'd categorize it as more of an aggressive all-rounder rather than a downhill specialist. It's well-suited to my favorite types of rides - big, long adventures with a focus on steep and rough trails that can only be accessed after a sustained uphill grind" - Pinkbike.com
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"After a few weeks worth of rides, the new Sentinel is a honkin' beast of a trail bike. Yes, it still feels like a trail bike. Despite the numbers, it doesn't suffer from feeling like too much of a plow - it pops when you want to pop, switches from one side of an s-turn to the other, and provides enough length to move about forward and aft to distribute traction as I need it. Like its predecessor, it falls somewhere between trail bike and all-mountain bike." - NSMB.com
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2020年5月15日金曜日

格闘中

格闘中・・・こりゃあかん!防錆処理を頑張っています
↓コレの10倍は出てきました。。

2020年5月14日木曜日

なるほど・・・

タイヤとブレーキパッドの交換作業でした。


予想外に数も在庫も減っている26のタイヤ・・・
今買える26のタイヤって当時のモノと比べると飛躍的に軽くてグリップも強い!!
試走してビックリしすぎてビックリしましたw別のバイクのように軽くなりました
近年はジオメトリーの進化が目立ちますがその走りを支えるタイヤの進化も凄い!
その昔のサムヒルが速すぎてバイク・機材が彼に負けた衝撃的な転倒シーンを思い出す
最新の機材を使うと安全に楽しく走れるのでタイヤはマメに交換しましょう
マウンテンバイクもロードも1年に1度のタイヤ交換はマスト
使おうが使わなかろうがゴムは勝手に劣化して本来のグリップを失います
そーなるとどんな高級バイク・パーツも性能を発揮できません!
それって遊びに行く時間もバイクを買ったお金も超無駄にさせてる感じしませんか??
転んで怪我してたらね〜財布も心も周囲の目も痛いですから

ふと思い調べた2014年?のLサイズのダウンヒルバイクのジオメトリー表
コレを見てから2020年のスカウトのジオメトリー表を見ると・・・

同じような設計で当時のLサイズよりもハーフサイズくらいデカイ!!
そりゃーDHバイク乗ってるようなスピードが出るわけですね。
6年でコレだけ進化するんだから毎年試乗車を更新してるわけですよ
Frame Size : XS / S / M / L / XL
Reach : 410 / 435/ 460 / 485/ 510
Stack :  577 / 590 / 604 / 617 / 631
Effective TT Length : 534 / 564/ 593 / 623 / 652
ST Length : 350 / 360 / 390 / 430 / 460
Effective ST Angle : 78.2 / 77.7 / 77.2 / 76.8 / 76.4
Saddle Height For Effective ST Angle : 560 / 600 / 660 / 720 / 780
Actual ST Angle : 72
ST Offset At BB : 63
Headtube Length : 95/ 110 / 125 / 140 / 155
Headtube Angle : 64
Chainstay Length : 430
Wheelbase : 1153 / 1185 / 1217 / 1248 / 1280
Bottom Bracket Drop : 18
Estimated B.B. Height : 337
Standover : 665 / 665 / 673 / 686 / 698
Fork Offset : 37

2020年5月13日水曜日

キャノンデール ロードバイクのオーバーホール

キャノンデール ロードバイクのオーバーホール作業でした

ベアリングはサビは出てい無いもののグリスが足りなくなっていました


バラバラに


リムも削って


ハブもメンテナンス
ラチェットを押さえる弱いバネがダメになっていました。
このバネはもっと根本的に作りを見直して欲しい唯一の欠点ですよね〜


タイヤはコンチネンタルのGP5000
説明不要なロードタイヤの最高峰
タイヤに求めるものは色々あって何が正解はないけど
絶対的なグリップが加速・ブレーキを確かなモノにしてくれます。
ロードは接地面が少な過ぎるので信頼できるタイヤを使うのが大事だと思います。
タイヤとチェーンはケチるとロードの楽しさ半減ですよ!マジで!!


スッキリ さっぱり
まだまだ乗れますね。

ご利用ありがとうございました

2020年5月10日日曜日

CINELLI ロードバイクオーバーホール

CINELLI ロードバイクオーバーホール作業でした
大事に丁寧に乗られているコチラのバイク
汚れは驚くほど少なかったですがケーブルやグリスそのものは経年劣化するので
各部を分解洗浄してフレームもコレでもかと磨き倒しました。



余分なコラムをカットすると超スッキリしますね


超細かいコンパウンドで磨いてピカピカ


ご利用ありがとうございました。

2020年5月9日土曜日

SURLY KARATEMONKEY WET CRAY完成車入荷!!

SURLY KARATEMONKEY WET CRAY完成車入荷!!
色々ありましてMサイズ在庫してます。
即納可能ですから試乗してビビッときたら連れて帰っちゃってくださいw
税込¥244,200
適応身長は170cm前後のかた



コンポーネントはSRAM SX 12速
 

タイヤはSURLY dirt Wizard 27.5x3.0 リムはWTB
 
 

ブレーキは油圧ブレーキ



詳しい商品情報は、下記を参照してください。
完成車/リジッド
http://ride2rock.jp/products/112424/
完成車/サスペンション ※1ロット限りの限定モデル
http://ride2rock.jp/products/112419/
フレーム/フォーク
http://ride2rock.jp/products/112412/

2020年5月8日金曜日

SALSA 18 VAYA TIAGRA納車

SALSA 18 VAYA TIAGRA納車でした。

現行のVAYAとはフォークに違いがありますがドッチも走りも見た目もイイですね
速すぎずノロすぎない絶妙な加速感がお気に入り
オンロードでの高速巡行と積載時の低速からの漕ぎ出しの軽さは両立しない味付け
じゃーどこにバランスを持ってくるかが、楽しいバイクと味気ないバイクの差



SALSAらしくパーツ類も妥協せずにSALSAパーツで固めます


凝った造形と塗装の美しさが見てるだけでも楽しい!!
 

クリアが分厚い贅沢な塗装でツヤツヤに磨きたくなりません??



18 VAYA TIAGRA

コチラもサイズカラーは限られますが在庫があればお得にご案内できます!!

2020年5月7日木曜日

SURLY DISC TRUCKER x SUNTOURで納車

今回の主役はタイヤとサンツアーのオールドパーツ達!!
市場のおっちゃん感=実用車っぽさと異質感をコンセプトに
長く使っているバイクからパーツを移して新旧&ジャンルもミックスのバイクをメイク

オーナー様はオジサマではなくお兄さん。自分よりも年上のパーツを引き継いで使う。
とても素敵な話じゃありませんか〜


古いパーツ達もせっせとメンテナンスしてちゃんと使えるようにしました
 
 

ブレーキはお目当てのパーツが当分入荷がないので取り敢えずですがw
グリップはコレまた年代物のMTB?  ATB?時代のWTBのグリップ
ぼくとつとした姿が良いです

懐かしい感じがプンプンだけど現代的なディスクブレーキを入れて機能も大切に!
外見だけに囚われると「現代」の良さに眼を瞑ってしまいます
 

最高に雰囲気の濃いバイクになりました!!